پرسش های متداول - بازارچه آنلاین♔سوئگر

خوش آمدید... پاسخ برخی از پرسش های احتمالی شما جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این فروشگاه آنلاین در این بخش قرار داده شده است.
خرید از فروشگاه آنلاین چه مزایا و معایبی دارد؟
صرفه جویی در زمان و هزینه سفر های درون شهری جهت خرید اجناس مورد نیاز مان در زندگی پر مشغله امروز از عمده مزایای خرید به صورت آنلاین بوده و اهمیت این امر در زندگی اشخاص مشکل پسند به مراتب بیشتر است. هرچند به عقیده برخی افراد، عدم امکان مشاهده فیزیکی کالا به هنگام خرید آن، دلیل ارجحیت خرید با روش سنتی می باشد.
علاوه بر این، در هر صنف و کسب و کار افرادی حضور دارند که با اهداف و اعمال سودجویانه به اعتبار آن صنف و یا تجارت لطمه وارد می کنند. از این رو تلاش در جهت ترفیع جایگاه تجارت الکترونیک و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات مرتبط با آن در کشور عزیزمان نیازمند حمایت معنوی از حقوق مؤلفان، طراحان و تولید کنندگان ایرانی در کنار رعایت حقوق مصرف کنندگان می باشد.
 

از شما که در این راه با ما همراه شده اید سپاس گزاریم.

سوئگر چه نوع خدماتی به مشتریان خود ارائه می دهد؟ وجه تمایز آن با سایر فروشگاه های آنلاین در چیست؟

سوئگر مجموعه ای نفیس از پوشاک خانم ها و آقایان به همراه زیورآلات دست ساز (به جز فلزات با ارزش از قبیل طلا) برگرفته از تازه ترین ایده های طراحان مطرح داخل کشور را به مشتریان خود عرضه می نماید. در ارائه این خدمات تلاش می شود تا با بهره گیری از تکنولوژی روز و تازه ترین راهکار های تجارت الکترونیک در کنار صداقت در فعالیتمان، تجربه ای ارزنده از خرید آنلاین را برای شما هم میهنان گرامی به ارمغان آوریم.

 
  • جهت سهولت در انتخاب و کسب اطمینان مشتریان از کالای انتخابی، تصاویری گویا و اطلاعاتی کامل از هر محصول در صفحه مربوط به آن ارائه شده و نیز برای کالا های "قابل سفارش" بسته به نوع آنها امکان انتخاب رنگ، سایز و سایر متغیر ها نیز در نظر گرفته شده است.
  • امکان جستجوی سریع در میان محصولات، تنها با وارد کردن ۳ حرف اول کلمه مورد نظر یا وارد کردن کد محصول وجود دارد.
  • طراحی سیستم ارسال گزارش لحظه ای به خریدار، امکان پیگیری روند آماده سازی محصول خریداری شده را از طریق پست الکترونیکی خودکار مهیا ساخته است.
  • طراحی و توسعه منحصر به فرد وبسایت فروشگاه سوئگر با بهره گیری از فناوری های خاص، دسترسی آسان به فروشگاه بر روی تلفن همراه و مشاهده اطلاعات و تصاویر محصولات، با وضوح کامل و بدون نیاز به بزرگنمایی را امکانپذیر ساخته است.
  • فروشگاه آنلاین سوئگر مفتخر به دریافت نماد اعتماد الکترونیک از " مركز توسعه تجارت الكترونیكی وزارت صنعت، معدن و تجارت"  می باشد.
  • این فروشگاه بستر مناسبی برای طراحان و تولید کنندگان پوشاک و زیور آلات داخل کشور فراهم آورده است تا محصولات منتخب آنها در معرض دید هزاران خریدار با سلیقه و خوش ذوق قرار گیرد.
     

می توان نتیجه گرفت که روند ساختار مدیریتی این فروشگاه بر پایه حمایت از حقوق دو قطب تولید کننده و مصرف کننده شکل گرفته و بدیهی است که رضایت این دو در کنار هم به پایه های این فعالیت اقتصادی استحکام می بخشد. از این رو شفافیت در چرخه فعالیت در رأس امور قرار گرفته است.

قیمت مندرج در صفحه هر محصول بر چه اساس تعیین شده است؟

قیمت محصولات از سوی طراح و تولید کنندگان بر اساس هزینه تهیه مواد اولیه یا خام (Raw Material)، مدت زمان صرف شده جهت تولید، کیفیت و ظرافت آن محصول ارائه می شود. در واقع « قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌­فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد ».

چه روش هایی برای پرداخت در سوئگر وجود دارد؟

پرداخت آنلاین توسط تمامی کارت های عضو شبکه شتاب

 

پرداخت توسط کلیه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر می باشد. جهت اطمینان بیشتر، پیشنهاد می کنیم با رجوع به نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (گوشه سمت راست صفحه اصلی) از صحت اطلاعات مندرج در این فروشگاه مطلع شوید.

روند خرید محصول و پرداخت هزینه آن چگونه است؟
روند پرداخت در یک نگاه

  • [۱] افزودن به سبد خرید ← [۲] اتمام خرید و صفحه پرداخت [۳] ارائه اطلاعات و انتخاب روش ارسال متناسب با روش پرداخت ← [۴] دریافت تماس تلفنی از فروشگاه ←  [*] دریافت کالا درب منزل یا محل کار
 
  • [۱] محصول یا محصولات مورد نظر خود را با استفاده از دکمه "افزودن به سبد خرید" که در صفحه هر محصول وجود دارد، به سبد خود اضافه نمایید. جهت مشاهده محتویات سبد خرید خود، روی علامت پاکت خرید واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید. همچنین جهت حذف یک محصول از سبد خرید می توانید از دکمه (×) در کنار هر محصول سبد خرید، آن را حذف نمایید.
  • [۲] پس از اتمام گشت و گذارتان در سوئگر، با انتخاب گزینه "اتمام خرید و صفحه پرداخت" [این گزینه با نگاه داشتن نشانگر رایانه تان بر روی علامت پاکت خرید در گوشه راست بالای هر صفحه | لمس علامت پاکت خرید در تلفن همراهتان] به صفحه پرداخت یا وارسی (Checkout) منتقل می شوید. این صفحه شامل دو ستون است، در ستون سمت راست فرم اطلاعات مشتری و در ستون سمت چپ "صورت حساب" محصولات انتخابی شما جهت خرید به همراه گزینه انتخاب "روش پرداخت" قرار گرفته است.اطلاعات خواسته شده در فرم را وارد نمایید. توجه داشته باشید که هزینه حمل و نقل یا ارسال، لحظه ای پس از تکمیل فرم اطلاعات مشتری، به طور خودکار محاسبه و به "صورت حساب" محصولات انتخابی شما اضافه می شود.
  • [۳]  پس از اطمینان از صحت اطلاعات ورودی دکمه "خرید" را کلیک نموده و اندکی صبر نمایید تا صفحه ای با عنوان "سفارش دریافت شد" ظاهر شود.
  • [۴] مسئول تایید خرید فروشگاه سوئگر با شما تماس می گیرد تا صحت اطلاعات ورودی را کنترل نماید. اکنون می توانید از فهرست "»پنل کاربری" وضعیت سفارش خود را مشاهده نمایید. این وضعیت در صورت انتخاب روش ارسال"پرداخت هنگام دریافت"  تا پیش ازتایید اطلاعات (حداکثر ۲ ساعت) به حالت "متوقف شده" می باشد.
  • [*] در این لحظه روند آماده سازی محصول آغاز می شود. حال می توانید وضعیت سفارش را از پنل کاربری پیگیری نمایید.
چرا ارسال محصولات در سوئگر بر خلاف اغلب فروشگاه های آنلاین شامل هزینه است؟

در نحوه ارزش گذاری بر محصولات این فروشگاه، هزینه های کاذب از چرخه خرید محصول حذف شده اند تا خریدار بهای آنچه را که می ستاند با عنوان حقیقی آن بپردازد، یعنی بهای محصول در کنار بهای خدمات مرتبط به آن. در این صورت قیمت کالا دستخوش تغییرات کاذب در جهت جبران هزینه خدمات آن نشده و همچنین خریدار از ارزش حقیقی محصول خریداری شده آگاه خواهد بود. با یک محاسبه ساده ریاضی می توان به این نکته پی برد که در روش حمل و نقل غیر رایگان، در صورت خرید بیش از یک محصول، تنها یک بار هزینه حمل و نقل آن محاسبه شده و در طرف دیگر محصولاتی با قیمت حقیقی خریداری شده اند. این در حالی است که در چرخه هزینه کاذب، چه یک محصول و چه بیش از یک محصول خریداری شود، خریدار برای یک به یک محصولات خریداری شده هزینه حمل و نقل "نهان" پرداخت می کند.

هزینه ارسال محصول خریداری شده از طریق فروشگاه آنلاین سوئگر چه قدر است؟

هزینه پست مرسوله در صفحه ثبت اطلاعات صورت حساب به صورت خودکار محاسبه و در صورت حساب قابل مشاهده است و خریدار با پرداخت مبلغ نهایی صورت حساب، هزینه ارسال کالای خریداری شده را نیز پرداخت نموده است. این مبلغ طبق مصوبه اعلام شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای کلاس "کیسه مخصوص سفارشی" که برای محصولات بزرگ مثل پوشاک (حداکثر ۱ کیلوگرم) در نظر گرفته شده بسته به بعد مسافت از تهران از ۱۳٫۲۰۰ تومان تا ۱۵٫۶۰۰ تومان می باشد. همچنین برای کلاس "بسته کوچک سفارشی" که برای محصولات کوچک مثل لوازم زینتی انتخاب شده است، بسته به بعد مسافت از تهران از ۱۰٫۳۰۰ تومان تا ۱۳٫۰۰۰ تومان می باشد که البته برای این کلاس، هزینه متناسب به وزن محصول متغیر است. * جهت اطلاع از نرخ دقیق ارئه شده به این لینک مراجعه نمایید.

هزینه ارسال محصولات چگونه توسط سیستم محاسبه می شود؟

میانگین هزینه ها بر اساس وزن مرسوله و فاصله از مبدأ توسط سیستم محاسبه می شود. در صورت خرید چند محصول کوچک (مثل زیورآلات) هزینه ارسال تنها یک بار محاسبه می شود. همچنین در صورت خرید یک محصول بزرگ (مانند پوشاک) به همراه محصول کوچک،  تنها  محصول بزرگ تر شامل هزینه ارسال خواهد بود. جهت سهولت در روند محاسبه خودکار هزینه ها و اطمینان بیشتر خریداران، پرداخت هزینه مابه تفاوت احتمالی ارسال در شرایط خاص (خرید تعداد بیش از یک محصول هر کلاس کوچک و بزرگ) به عهده سوئگر می باشد.

به غیر از مبلغ کالای خریداری شده و هزینه ارسال آن، آیا هزینه دیگری مثل مالیات به عهده خریدار است؟

خیر. در حال حاضر هیچگونه وجهی تحت عنوان "مالیات بر ارزش افزوده" از مشتری دریافت نمی شود. تنها آنچه در صفحه پرداخت با عنوان "مجموع هزینه سفارش" به نمایش در می آید به عهده خریدار بوده که شامل قیمت محصول یا محصولات خریداری شده و هزینه حمل و نقل آن است و توسط وی به حساب فروشگاه انتقال داده می شود.

پس از ثبت سفارش دقیقا چه اتفاقی می افتد ؟ زمان طی شده از لحظه ثبت سفارش تا دریافت کالا چقدر است؟

محصولات موجود در سوئگر در دو دسته "قابل خرید" و "قابل سفارش" ارائه می شوند. این دسته ها در صفحه مربوط به هر محصول قابل مشاهده اند. در صورتی که محصول منتخب شما در دسته "قابل خرید" باشد، پس از انجام مراتب پرداخت، توسط شرکت پست جمهوری اسلامی به آدرسی که توسط شما هنگام ثبت سفارش ارائه شده است ارسال می گردد. در صورتی که محصول منتخب شما در دسته "قابل سفارش" باشد، سفارش محصول مورد نظر شما پس از انجام مراتب پرداخت، در کوتاه ترین زمان به دست طراح آن می رسد و بسته به نوع محصول، زمان لازم برای ساخت آن متغیر است. (زمان تقریبی تولید این گونه محصولات در بخش اطلاعات مرتبط به آنها درج شده است). پس از ساخت سفارش، بسته تحویل شرکت پست داده شده و ظرف ۴۸ ساعت (برای سفارش هایی که تا ساعت ۱۲ ظهر ثبت می شوند) به دست خریدار خواهد رسید.

آیا امکان تعویض و یا صرف نظر از خرید، قبل و بعد از دریافت محصول وجود دارد؟
بر اساس ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی و در راستای حفظ حقوق مشتریان تمامی کالاهای "قابل خرید" موجود در سوئگر دارای ضمانت تعویض و یا مرجوع نمودن و بازپسگیری وجه می باشند.

 

ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیکی ، بیان می‌دارد: « در هرمعامله از راه دور مصرف کننده باید حداقل ۷ روز کاری وقت برای انصراف از قبول خود بدون تحمل جریمه و یا ارائه دلیل داشته باشد در زمینه کالا تنها هزینه تحمیلی بر مصرف‌کننده، هزینه بازپس فرستادن کالا خواهد بود.»

 

خریدار می بایست حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت از زمان تحویل گرفتن بسته، درخواست خود را مبنی بر تمایل به تعویض یا مرجوع نمودن کالا از طریق تماس تلفنی به سوئگر اطلاع دهد . پس از هماهنگی با بخش پشتیبانی، کالا را به آدرس پستی دفتر مرکزی فروشگاه (در صفحه ارتباط) ارسال کرده، کالای دیگری را انتخاب نموده (تعویض) و یا وجه خود را بصورت کامل دریافت نماید (مرجوع).

  • لازم به ذکر است در ارتباط با خرید کالا های "قابل سفارش"، که کالای درخواستی بنا به سلیقه مشتری آماده می شود، با توجه به انحصاری بودن کار، امکان تعویض یا مرجوع کالا وجود ندارد.
رسید ثبت سفارش و خرید محصول از چه طریق به دست خریدار می رسد؟

پس از ثبت سفارش، یک ایمیل با عنوان "رسید ثبت سفارش" حاوی شماره ثبت شده سفارش با علامت '#' ، اطلاعات محصول خریداری شده و اطلاعات ثبت شده خریدار به صورت خودکار به آدرس پست الکترونیکی وی ارسال می شود که به منظور بایگانی شخصی مشتری می باشد.

آیا رهگیری مرسوله توسط خریدار امکان پذیر است ؟

از آنجا که مرسوله در کلاس سفارشی ارسال می گردد، معمولا مدت زمان تحویل آن بیش از ۷۲ ساعت به طول نمی انجامد. با این حال، خریدار می تواند با استفاده از گزینه (~) رهگیری مرسوله از پنل کاربری، شماره سفارش مورد نظر را ثبت و کد رهگیری مرسوله مرتبط را ظرف (حداکثر) ۲ ساعت توسط ایمیل دریافت، و در سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران آن را رهگیری نماید.

خرید از این فروشگاه آنلاین تا چه حد مطمئن است؟ آیا اطلاعات ورودی من محفوظ خواهد ماند؟

اطلاعات ورودی شما شامل نام و نام خانوادگی، آدرس و تلفن تماس به همراه پست الکترونیک شما است. این اطلاعات به جهت تشخیص سفارش حقیقی از کذب درخواست می شود تا بعضا سرویس سفارش و فروش این فروشگاه مورد سوء استفاده قرار نگیرد. چنانچه از پست الکترونیکی اصلی خود برای عضویت استفاده نمی نمائید، حدالامکان از یک پست الکترونیکی معتبر استفاده نمایید تا در صورت فراموشی رمز عبور حساب تان در سوئگر بتوانید توسط پست الکترونیک، آن را بازیابی نمایید. پست الکترونیکی شما در آینده برای با خبر شدن از فروش های فوق العاده، حراج های فصلی و کارت تخفیف های مناسبتی تنها در این فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صورت تمایل می توانید سرویس "ساب اسکرایب" از طریق پیام کوتاه را فعال و غیر فعال نمایید. سوئگر اطلاعات ورودی مشتریان خود را تحت هیچ عنوان در اختیار هیچ موسسه و یا ارگان ثالث قرار نمی دهد.

دریافت کوپن تخفیف و زمان فروش های فوق العاده در سوئگر به چه شکل است؟

سوئگر از جانب خود و به سبب قدردانی از اعتماد و حمایت مشتریان خود هرازگاه کوپن های تخفیف از ۵% تا ۱۵% برای محصولات منتخب به تعداد محدود در نظر گرفته و توسط ایمیل به همه اعضاء ارسال می نماید. کد این کوپن ها ۲۴ ساعت پس از ارسال به اعضاء، در صفحات سوئگر در سرویس های اجتماعی نیز منتشر می شوند. اطلاعات در مورد حراج های فصلی و مناسبتی نیز به همین روند منتشر می شود.

کاربرد (♥) لیست مورد علاقه چیست؟

با کلیک بر روی علامت (♥) در صفحه هر محصول می توانید محصول مورد علاقه خود را به این لیست اضافه نمایید.

 
  • این لیست به شما این امکان را می دهد که محصولات مورد علاقه تان را علامت گذاری نموده و به گشت و گذار در فروشگاه ادامه دهید. زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که با دیدن محصولی دیگر، نظرتان در مورد انتخاب قبلتان تغییر کند. در این حالت می توانید با چیدن محصولات مورد علاقه تان در "لیست مورد علاقه" و مشاهده در کنار یک دیگر، آنها را از نظر نوع، ظاهر و قیمت شان مورد مقایسه قرار داده و تصمیم گیری بهتر و آسان تری داشته باشید.
در صورتی که پاسخ مورد نظر را در موارد بالا نیافته اید، می توانید از طریق تماس تلفنی با فروشگاه (شماره های موجود در صفحه ارتباط) و همچنین فرم تماس، موضوع را مطرح نمایید.